Dalibor Kučera je vedoucím katedry psychologie při pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Je pedagogem a vědeckým pracovníkem v oblasti obecné, sociální a pedagogické psychologie. Dlouhodobě se věnuje výzkumu metod založených na analýze komunikace a interakci člověka se strojem.
Titul Ph.D. v oboru obecná psychologie a titul PhDr. v oboru psychologie získal na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity, titul docent v oboru psychologie získal na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy.
Od roku 2022 se zaměřuje na využívání virtuální reality v psychologickém výzkumu, především v rámci platformy VR TEAM. V roce 2025 se stal řešitelem grantového projektu „Rozvoj sociálních a komunikačních dovedností v adaptivních VR simulacích. V roce 2024 získal podporu ELISE Mobility Program for Experienced Researchers pro výzkum AI, konkrétně oblasti human-centric machine learning and interaction. Byl jmenován spolupracujícím vědeckým pracovníkem centra ELLIS Alicante.
Ve svém příspěvku Vám pan docent představí možnosti studia a studentského života na katedře psychologie PF JU.
Doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D. aktuálně působí na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity jako proděkanka pro doktorské studium a kvalitu studijních programů. Současně je předsedající programové rady bakalářského i navazujícího magisterského studijního programu Psychologie na Psychologickém ústavu FF MU. Výzkumně se orientuje na rizikové a projektivní faktory vývoje jedince a na propojování základních a aplikovaných psychologických disciplín v rámci interdisciplinární spolupráce s dalšími vědními obory společenské praxe.
Co nejdůležitějšího mi psychologie dala:
„Studium psychologie a následné profesní uplatnění v této oblasti se odvíjí od neskutečné bohatosti tohoto vědního oboru, který přináší stále nové výzvy“.
Psychologické aspekty prevence duševního i fyzického zdraví reflektují proměnu historického kontextu přístupu ke zdraví v současný přístup, který je orientován zejména na hlavní determinanty zdraví, aktivní roli jedince v chování ke zdraví v kontextu zdravotní gramotnosti a zdravého životního stylu, ale i rizikového chování. Příspěvek je orientován na význam role psychologů v rámci primární, sekundární i terciární prevence.
Psychoterapeutka v integrativní gestalt terapii, speciální pedagožka - dramaterapeutka a metodička v Národním pedagogickém institutu. Působí na katedře psychologie UPOL, kde také aktuálně dokončuje své doktorské studium a jako výzkumná pracovnice na IVIV MUNI. Ve své práci propojuje umělecké terapie s integrativní psychoterapií a principy embodimentu a mindfulness, a to ve výzkumu, výuce i terapeutické praxi s dětmi i dospělými. Je autorkou a lektorkou konceptu Mindfuldance. Členka České asociace pro psychoterapii.
Co nejdůležitějšího mi psychologie dala?
Na KPCH UPOL jsem nastoupila v rámci postgraduálního PhD studia klinické a pedagogické psychologie. Přinesla mi především přátele a rozvinula mnohé kompetence pro profesní rozvoj. A taky mi vzala některé iluze o sobě i o světě.
Doktorandka Růžičková Vám spolu se svou kolegyní doktorandkou Merhoutovou ve svém příspěvku představí možnosti studia a studentského života na katedře psychologie FF UPOL.
Doktorandka klinické a pedagogické psychologie na FF UPOL, kde působí také jako poradce v Psychologické poradně pro studenty a zaměstnance. Ve své práci se zaměřuje na vliv internetového obsahu na body image a stravovací návyky, dále na poruchy příjmu potravy, problematiku sociálních sítí a užívání digitálních technologií a také na další behaviorální závislosti. Podílí se na několika výzkumných projektech, které se těchto oblastí týkají.
Je krizová interventka a pracovala na lince důvěry. Je také frekventantkou psychoterapeutického výcviku. Dříve působila jako lektorka programů primární prevence rizikového chování pro základní a střední školy.
Co nejdůležitějšího mi psychologie dala: Díky psychologii jsem se naučila dívat na lidi s ještě větší úctou a respektem než předtím. Zároveň mi přinesla obdiv k lidské psychice jako k nesmírně složitému a fascinujícímu systému. Každý den mi potvrzuje, že má smysl se jí věnovat. A jako bonus mi její studium otevřelo cestu k vědě.
Doktorandka Merhoutová Vám spolu se svou kolegyní doktorandkou Růžičkovou ve svém příspěvku představí možnosti studia a studentského života na katedře psychologie FF UPOL.
PhDr. Katarína Millová, Ph.D. je vedoucí Katedry psychologie na Filozofické fakultě Ostravské univerzity. Ve své práci se dlouhodobě věnuje zejména vývojové psychologii. Nejvíce ji zajímá období dospělosti, především témata spojená s tzv. čtvrtživotní krizí a zakotvenou dospělostí, kterým se věnuje i ve spolupráci s kolegy ze zahraničí. Je aktivní také v odborných organizacích – je členkou Rady Českomoravské psychologické společnosti (ČMPS), redakční rady časopisuE-psychologie a členkou několika mezinárodních odborných společností. Na Ostravské univerzitě se věnuje pedagogické i vědecké činnosti, dříve pracovala také v Psychologickém ústavu Akademie věd ČR a na Masarykově univerzitě v Brně.
Ve svém příspěvku Vám paní doktorka představí možnosti studia a studentského života na katedře psychologie FF OU.
Jsem ve třetím ročníku bakalářského studia psychologie na FSS MUNI. Aktuálně píši bakalářskou práci, která se zabývá nadanými dětmi s dyslexií. Na FSS se účastním propagačních akcí jako je Open Day, Den otevřených dveří nebo Gaudeamus, kde uchazečům poskytuji informace o studiu na naší fakultě. Také pracuji jako koordinátorka Dětského koutku při FSS - zajišťuji bezplatné hlídání pro děti studujících a vyučujících, komunikuji s dobrovolníky a připravuji workshopy. Mimo studium se věnuji výuce angličtiny (přípravě na PET a individuálním lekcím s dětmi). Psychologie je a vždy byla mým vysněným oborem a zároveň příležitostí k lepšímu pochopení sebe sama a ostatních lidí
Ve svém příspěvku Vám slečna Čarková a slečna Reiterová představí možnosti studia a studentského života na katedře psychologie FSS MUNI.
Jsem ve třetím ročníku bakalářské psychologie na FSS MUNI. Původně jsem studovala dvouobor psychologie-sociologie. Psychologie mě ale okouzlila natolik, že jsem se rozhodla věnovat pouze jí. Skrz zájem o statistiku a psychometriku jsem se přidala do skupiny studentů, která poskytuje tutoring těchto předmětů. Ve volném čase vedu dětské zájmové kroužky. Na FSS jsem nejvíc vděčná za přátelskou a přívětivou atmosféru nejen mezi studenty, ale i mezi vyučujícími.
Ve svém příspěvku Vám slečna Čarková a slečna Reiterová představí možnosti studia a studentského života na katedře psychologie FSS MUNI.
Jsem psycholožka ve zdravotnictví v předatestační přípravě. Mám kompletní vzdělání v krizové intervenci, nyní jsem frekventantkou výcviku v gestalt modalitě. Pracovně mě blíže zajímají témata jako neurodiverzita (zejména ADHD a PAS), queer psychologie, práce s traumatem, depresí a úzkostmi. Na prvním pracovišti jsem se v rámci akutní lůžkové péče setkávala s rozmanitou škálou pacientů, což mi pomáhlo získávat velmi široké spektrum zkušeností. Později jsem si vyzkoušela i oddělení terapeutické nebo diagnostické. V současné době pracuji čistě ambulantně, což mi umožňuje se s pacienty potkávat dlouhodobě.
Co nejdůležitějšího mi psychologie dala:
Psychologie mi dala úplně jiný způsob, jak přemýšlet o světě, o lidech a o tom, co je skutečně důležité. Práce s pacientky mi každý den přináší mnoho pokory, ale současně také nadšení.
Dozvíte se nejdůležitější základy toho, o čem je práce klinického psychologa, na kterých všech odděleních se dá pracovat a jak různorodá práce zde může být. Představíme si cestu ke klinické atestaci, jaké jsou na ni požadavky a zjistíte si, jestli to zní jako životní cesta pro Vás. Skrze své zkušenosti Vám představím terapeutickou a diagnostickou práci v klinice, jak odlišná je lůžková a ambulantní práce a jaké to je pracovat k komplexním zdravotnickém týmu nemocnice i samostatně v ambulanci.
Vystudoval jsem magisterskou psychologii na FF UP v Olomouci a učitelství pro střední školy na pedagogické fakultě v Ostravě.
Jsem předsedou a zakládajícím členem spolku Sinapsis – Institut aplikovaných psychosociálních studií z.s. kde se, mimo jiné, podílím na projektu Ambasador pro (nejen) středoškolské studenty. Chtěl bych, aby tento projekt přispíval svým dílem ke zlepšení duševního zdraví ve společnosti a rozvíjel vědecké a kritické myšlení nejen u účastníků tohoto projektu.
Pracuji jako školní psycholog na základní škole. Tato práce mě nesmírně baví a dává mi velký smysl. Pracuji individuálně s žáky, rodiči, pedagogy, ale i s třídními kolektivy. Jsem frekventantem terapeutického výcviku psychodynamického směru a založil jsem také společnosti Akademii psychologie s.r.o. kde se věnuji jejímu vedení a lektorování. Působím jako externí vyučující na UTB ve Zlíně a také na Newton University v Praze a Brně.
S Martinem budeme formou živé diskuze s sdílet naše osobní zkušenosti ze školní psychologie, reflektovat, jak jsme profesně rostli a jaké výzvy vidíme v této oblasti dnes. Představíme konkrétní příběhy z praxe a nabídneme tipy pro efektivní podporu žáků, spolupráci se školou i rodiči. Publikum bude mít možnost aktivně se zapojit přes Slido a klást otázky v reálném čase. Tato diskuze vám umožní nahlédnout do skutečné dynamiky práce školního psychologa v přátelské a otevřené atmosféře.
Dále se můžete těšit na přednášku o zajímavém inovativním projektu Ambasador, určeného pro zájemce o vědu a psychologii. Blíže se dozvíte, o čem projekt je, jaké možnosti díky němu získáte a jestli je to pro Vás ta pravá praxe, kterou byste při přípravě na studium psychologie chtěli mít. Tuto část povedu s Terkou Fialovou.
Aktuálně studuji jednooborovou psychologii v navazujícím magisterském programu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Během studia jsem absolvovala komplexní výcvik krizové intervence a koučovací výcvik. Na krizové intervenci mě nadchla její efektivita a možnost pracovat s klienty právě ve chvíli, kdy podporu nejvíce potřebují, a proto jsem se tímto směrem vydala i profesně.
Působila jsem jako krizová interventka a vedoucí asistenční a krizové linky EAP pro zaměstnance. Další zkušenosti jsem načerpala jako dobrovolník chat poradny Nepanikař a lektorka projektu Ambasador v SINAPSIS. Nyní pracuji jako krizová interventka na Lince první psychické pomoci, která mi dává smysl a současně mě profesně dál rozvíjí.
Svou cestu sdílím již od přijímacích zkoušek na sociálních sítích na profilu @dayswithlucy. A právě od této doby se mě drží chuť pracovat s dětmi. Do budoucna bych proto moc ráda profesně směřovala ještě do terapie, kde bych se chtěla zaměřit na děti a adolescenty.
Co nejdůležitějšího mi obor psychologie dal:
Obor psychologie mi dal smysl a schopnost kritického uvažování a sebereflexe, což mi umožňuje plnohodnotněji uchopit nejen obor psychologie, ale i celý život.
Krizová intervence je první psychologická pomoc v okamžicích, kdy se klienti nachází v zátěžové situaci, kterou sami nedokáží překonat. Workshop nabídne praktické techniky, jak zvládat akutní krize, jak naslouchat a podpořit druhého v nejtěžších chvílích a jak přitom chránit i vlastní psychickou rovnováhu. Součástí budou praktické ukázky a zážitkový náhled do praxe krizových interventů.
Působím na pražské pobočce Psychologického ústavu AV ČR, kde se zaměřuji především na neurozobrazovací metody a analýzu dat. Magisterský titul jsem získala nedávno, ve studiu pokračuji doktorským programem na FF UK a zůstávám otevřená dalším příležitostem. Na základě předchozích zkušeností s klinickou praxí, například během dlouhodobé stáže v FNKV na Oddělení klinické psychologie a při zpracování diplomové práce zaměřené na strach ze smrti u jedinců s epilepsií, se zajímám o zapojení klinických populací do výzkumů a spolupráci s nimi.
Paliativní péče není jen o konci života, ale o kvalitě života v těchto jeho těžkých chvílích. Přednáška přiblíží, jak psycholog může podporovat pacienty i jejich rodiny, jak pracovat s emocemi, komunikací a nadějí, a proč má smysl věnovat se i tématům, o kterých se ve společnosti často mlčí.
Vystudovala jsem jednooborovou psychologii na Univerzitě Palackého v Olomouci. Absolvovala jsem například kurz Kompletní krizové intervence garantovaný Déčkem Liberec, kurz Dítě a ztráta od Poradny Vigvam.
V roce 2022 jsem nastoupila na současnou pozici policejního psychologa na Oddělení psychologických služeb u PČR. Hlavní náplní mé práce je psychodiagnostika (posuzování osobnostní způsobilosti uchazečů o služební poměr), krizová intervence (pomoc obětem trestných činů, mimořádných událostí většího rozsahu, dopravních nehod atd.), psychologická péče (poradenství poskytované policistům a jejich rodinným příslušníkům, pomoc při řešení obtížných životních situacích a osobních nebo pracovních problémů, podpora v osobnostním rozvoji).
Během přednášky se dozvíte vše, co Vás kdy zajímalo o práci policejního psychologa. Poznáte její různorodost, jaké to je pracovat s policií či oběťmi trestných činů, výběrovou cestu na tuto pozici a jaké kariérní možnosti v této oblasti psychologie jsou. Přijďte se podívat, jak může i psycholog pomáhat a chránit ty, kteří to nejvíce potřebují.
Vystudovala psychologii a adiktologii a působí jako vojenská psycholožka v Armádě ČR. Ve své práci propojuje obě oblasti – podporuje psychickou odolnost vojáků a zároveň se zaměřuje na prevenci rizikového chování (s důrazem na téma závislostí). Aktuálně je frekventantkou terapeutického výcviku Solutions - Focus (Terapie zaměřená na řešení).
Co mi psychologie dala: Odvahu být autentická.
V přednášce se podělí o svou zkušenost — jaké to je vstoupit do armády jako psycholog a začlenit se do posádky, ve které slouží. Účastníci se dozvědí, co všechno je potřeba k tomu, aby se mohli stát vojenským psychologem. Zjistí také, co psycholog v armádě dělá a v čem konkrétně může být vojákům nápomocný. Přednáška přiblíží příjemné stránky této práce a také výzvy, které s sebou tato profese přináší.
Mgr. Karolína Faberová působí jako krizová interventka na krizové lince a je doktorandkou psychologie na FF UK, kde se ve svém výzkumu zaměřuje na zvládání stresu u vyšetřovatelů závažné trestné činnosti. Na Katedře psychologie vyučuje předměty z oblasti forenzní psychologie.
Forenzní psychologie: víc než jen profilování pachatelů v kriminálkách!
Když se řekne forenzní psycholog, většina lidí si vybaví „profilovače“ sériových vrahů. Realita je ale mnohem pestřejší. Forenzní psychologie je mezioborové odvětví, které propojuje psychologii, právo a kriminalistiku. V praxi se forenzní psychologové uplatňují u policie, ve věznicích nebo jako soudní znalci – a všude tam zkoumají lidské chování v kontextu trestní justice. Přednáška ukáže, co tato práce skutečně obnáší, jaké dovednosti vyžaduje a jakou cestou se k ní v České republice můžete dostat.
Tereza je doktorandkou na Ústavu lingvistiky FF UK. Zaměřuje se na experimentální psycholingvistiku, především na kognici bilingvních mluvčích a tlumočníků, ale také na osvojování jazyka u dětí. Působila na několika projektech na Psychologickém ústavu AV ČR, odkud má zkušenosti s behaviorálními i neurozobrazovacími metodami, a v současnosti koordinuje činnost pražské laboratoře LABELS (Laboratory of Behavioral and Linguistic Studies).
Psycholingvistika aneb "jazyk a kognice – jak to vlastně souvisí?" Jazyk nejsou jen vyjmenovaná slova a lingvistika neřeší jen háčky a čárky! Přednáška představí psycholingvistiku jako kognitivní vědu a jazyk jako zásadní součást našeho mezilidského, ale i kognitivního fungování. Nahlédneme do hlavních experimentálně zkoumaných témat psycholingvistiky, od toho, jak se učíme prvnímu jazyku, jak jsou jazyky uložené v naší mysli (a co když jich umíme víc) až po to, jak souvisí jazyk s naším chápáním světa, a to jak konceptuálním, tak tělesným.
Martin absolvoval jednooborovou psychologii na FF UPOL, má šest let zkušeností ve školství (základní i střední školy), terapeutický výcvik PCA Brno, působí jako lektor v Akademii psychologie a má soukromou praxi. Mezi jeho záliby patří cestování, fotografování a nové technologie, které mu pomáhají přinášet do práce kreativitu a širší perspektivu.
Formou živé diskuze s Danem budeme sdílet naše osobní zkušenosti ze školní psychologie, reflektovat, jak jsme profesně rostli a jaké výzvy vidíme v této oblasti dnes. Představíme konkrétní příběhy z praxe a nabídneme tipy pro efektivní podporu žáků, spolupráci se školou i rodiči. Součástí bude i malé překvapení, které obohatí celkový zážitek. Publikum bude mít možnost aktivně se zapojit přes Slido a klást otázky v reálném čase. Tato diskuze vám umožní nahlédnout do skutečné dynamiky práce školního psychologa v přátelské a otevřené atmosféře.
Lucie je vedoucí služeb a týmu organizace Cesta z krize, které spravuje Linku pro rodinu a školu a Linku první psychické pomoci. Má vystudované řízení a supervize zdravotních a sociálních organizací. Od svých studií se věnuje krizové intervenci a práci na krizových linkách.
Krizová intervence je první psychologická pomoc v okamžicích, kdy se klienti nachází v zátěžové situaci, kterou sami nedokáží překonat. Ve svém workshopu Vám spolu s Lucií Zedníkovou nabídne praktické techniky, jak zvládat akutní krize, jak naslouchat a podpořit druhého v nejtěžších chvílích a jak přitom chránit i vlastní psychickou rovnováhu. Součástí budou praktické ukázky a zážitkový náhled do praxe krizových interventů.
Doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D. aktuálně působí na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity jako proděkanka pro doktorské studium a kvalitu studijních programů. Současně je předsedající programové rady bakalářského i navazujícího magisterského studijního programu Psychologie na Psychologickém ústavu FF MU. Výzkumně se orientuje na rizikové a projektivní faktory vývoje jedince a na propojování základních a aplikovaných psychologických disciplín v rámci interdisciplinární spolupráce s dalšími vědními obory společenské praxe.
Co nejdůležitějšího mi psychologie dala:
„Studium psychologie a následné profesní uplatnění v této oblasti se odvíjí od neskutečné bohatosti tohoto vědního oboru, který přináší stále nové výzvy“.
Příspěvek je zaměřen na současné podmínky studia v bakalářském, magisterském i doktorském studijním programu Psychologie na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity, podmínky přijímacího řízení i roli studujících v následném procesu vzdělávání. Pozornost bude věnována i rámcovým podmínkám výkonu povolání psycholog a možnostem profesního uplatnění ve výzkumu i aplikačních oblastech psychologie.
Pája Macečková je absolventkou FF UPOL, aktuálně je psycholožkou působící ve Středisku sociální prevence Olomouc. Konkrétně zde pracuje s dětmi a rodiči v Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc (ZDVOP) Kanafásek a v Sociálně aktivizačních službách pro rodiny s dětmi (SAS) Sasínek. Pája Vám ráda vysvětlí, co přesně se pod těmito trochu krkolomnými názvy skrývá a poskytne autentický pohled na práci psychologa v sociálních službách.
Co nejdůležitějšího mi dala psychologie? Možnost usínat s vědomím, že jsem pro ty, co na svých bedrech nesou nepředstavitelná trápení, udělala své maximum. Jo a taky spoustu parťáků, se kterými sdílíme školní/pracovní/osobní úspěchy a faily.
Dozvíte se, co patří do povinné výbavy nástrojů, technik a znalostí psychologa v sociálu, uslyšíte příběhy, se kterými se v praxi můžete potkat a zjistíte, k čemu jsou psycholožce při práci pohorky nebo jak a proč konzultovat v kuchyni.
Jsem psycholožka a aktuálně pracuji jako psycholog ve zdravotnictví v psychologické ambulanci v Olomouci a také studuji doktorské studium, kde se ve výzkumu zaměřuji na AI v psychologii. Kromě toho jsem lektorka jógy a meditací s pětiletou praxí. Vystudovala jsem jednooborovou psychologii na Univerzitě Palackého. Svoje vzdělání jsem si kromě certifikovaných výcviků v józe a meditacích doplnila také kompletní krizovou intervencí v Déčko Liberec. Aktuálně nastupuji do integrativního psychoterapeutického výcviku se zameřením na psychosomatiku. Asi 6 let jsem při škole i po škole pracovala v oblasti aplikací na podporu duševního zdraví. Začala jsem dobrovolnictvím v aplikaci Nepanikař, ale nejdelší dobu jsem strávila ve firmě VOS na vývoji stejnojmenné aplikace a terapeutického chatbota ChatMind. Také jsem se zapojila do projektů na Univerzitě Palackého.
Co nejdůležitějšího ti psychologie dala?
Nehodnocení. Když někoho poslouchám, vím (nebo si myslím, že vím, a někdy se o to zkrátka jen snažím), že jeho slova vnímám přes svůj mentální filtr a nikdy nemůžu pochopit, jak přesně je myslí. Psychologie mi ukázala, že každý čin má kontext, kterému já nemůžu nikdy zcela porozumět. To mi umožňuje mít k různým lidem velkou empatii.
Nahradí AI psychology? Během své přednášky budu sdílet své zkušenosti z vývoje AI terapeuta a představím výsledky aktuálních výzkumů ohledně efektivity chatbotů zaměřených na podporu duševního zdraví. Nastíním, kam by podle mě vývoj AI nástrojů v psychologii měl směřovat a kde vidím sílu a nevýhody chatbotů.
Vystudovala psychologii na milované JČU a UPOL. Aktuálně působí ve dvou oblastech - jako psycholožka v Klokánku, kde pracuje s ohroženými dětmi, současně působí ve speciálně pedagogickém centru. Profesně ji zajímá psychodiagnostika, přímá práce s těžkými tématy a biosyntetický přístup, který nabízí cestu k citlivé a kreativní terapeutické práci.
Co nejdůležitějšího ti psychologie dala?
Dokonalou (ne)schopnost myšlenkové gymnastiky.
Můžete se těšit na ochutnávku značně široké škály radostí i strastí, které práce s ohroženými dětmi, jejich zástupci, pečujícím personálem, ale i dalšími institucemi v Klokánku přináší. Pobavíme se o tom, kde se v systému sociálně-právní ochrany dětí Klokánek nachází, jaká je jeho úloha a jaká je role psychologa v takovém zařízení.
Markéta je psycholožka působící v oblasti HR. Už jako studentka založila na Univerzitě Karlově první vysokoškolský kurz zaměřený na LGBTQ+ psychologii a její diplomová práce se věnovala tématu menšinového stresu na pracovišti. V současnosti pracuje pro energetickou společnost, kde se kromě náboru, psychodiagnostiky a zaměstnaneckých průzkumů podílí také na prosazování vzájemného respektu jako jedné ze základních firemních hodnot. Je dále členkou České společnosti ornitologické, pozorování ptáků totiž považuje za nejlepší formu mindfulness.
Co nejdůležitějšího ti psychologie dala?
Náhled. Na fungování mozku, mysli, emocí, stresu, vztahů, konfliktů…
V přednášce se dozvíte, jak pestrý je svět psychologie práce. Sedí psycholožka ve firmě jen u pohovorů? Jak lze v korporátu konat dobročinné akce? Které osobnostní metody ve výběrových řízeních zrovna frčí? A platí ve světe businessu dobře? Na tohle i na mnohé další si odpovíme
V profesním životě se věnuji sportovní psychologii a psychoterapii. Působím také na Masarykově univerzitě, kde přednáším jako lektor. Vystudoval jsem Fakultu sportovních studií a psychologii a dlouhodobě se zaměřuji na propojení těla a duše. Ve své praxi se snažím pracovat s klienty holisticky, tedy s ohledem na jejich psychickou i tělesnou stránku.
V semináři se zaměříme na to, s jakými situacemi se sportovní psycholog může v praxi setkávat. Ukážeme si také jeden z přístupů, jak porozumět příčinám toho, proč se někdy nedaří podat natrénovaný výkon – ať už ve sportu, nebo v běžném životě.
Jsem psycholožka a aktuálně pracuji jako psycholog ve zdravotnictví v psychologické ambulanci v Olomouci a také studuji doktorské studium, kde se ve výzkumu zaměřuji na AI v psychologii. Kromě toho jsem lektorka jógy a meditací s pětiletou praxí. Vystudovala jsem jednooborovou psychologii na Univerzitě Palackého. Svoje vzdělání jsem si kromě certifikovaných výcviků v józe a meditacích doplnila také kompletní krizovou intervencí v Déčko Liberec. Aktuálně nastupuji do integrativního psychoterapeutického výcviku se zameřením na psychosomatiku. Asi 6 let jsem při škole i po škole pracovala v oblasti aplikací na podporu duševního zdraví. Začala jsem dobrovolnictvím v aplikaci Nepanikař, ale nejdelší dobu jsem strávila ve firmě VOS na vývoji stejnojmenné aplikace a terapeutického chatbota ChatMind. Také jsem se zapojila do projektů na Univerzitě Palackého.
Co nejdůležitějšího ti psychologie dala?
Nehodnocení. Když někoho poslouchám, vím (nebo si myslím, že vím, a někdy se o to zkrátka jen snažím), že jeho slova vnímám přes svůj mentální filtr a nikdy nemůžu pochopit, jak přesně je myslí. Psychologie mi ukázala, že každý čin má kontext, kterému já nemůžu nikdy zcela porozumět. To mi umožňuje mít k různým lidem velkou empatii.
Meditace není něco, co bychom se museli učit. Je to přirozený stav nehodnotícího pozorování přítomnosti. V průběhu života jsme si však osvojili analytické myšlení, a právě mysl nám v meditaci často „hází klacky pod nohy“. Aktivní meditace, jako například meditace smíchu, nám umožňují tento přirozený stav znovu objevovat v každodenních činnostech, přiblížit se vlastnímu prožívání a zůstat bdělí, aby nám život neproklouzl mezi prsty.
Jsem Mgr. Ondřej Knor, psycholog a doktorand v oboru sociální psychologie. V neziskovce FOKUS pomáhám dospívajícím a dospělým zvládat studijní i životní výzvy a jsem členem psychoterapeutického uskupení KOBE. Rád přednáším a dělám osvětu o duševním zdraví tak, aby byla srozumitelná, nenásilná a snad i trochu zábavná. Spolutvořím také psychologický podcast Počitek. Věřím, že každý má v sobě nástroje, jak si zlepšit svůj život – jen je někdy potřeba je společně objevit.
V rámci workshopu od Mgr. Ondřeje Knora a Mgr. Karin Hlaváčové se můžete těšit na představení základů terapeutické práce, se kterou se jako budoucí psychologové můžete setkat. Dozvíte se vše o tom, co práce psychoterapeuta obnáší a sami si ji také prakticky zažijete.
Jmenuji se Karin Hlaváčová. Vystudovala jsem jednooborovou psychologii na FF UK a dělám si teď psychoterapeutický výcvik. Pracuji jako terapeutka a v rámci KOBE přednáším a vedu workshopy. Dále s Ondřejem točíme podcast Počitek, který má přiblížit svět psychologie jak zájemcům o studium, tak laikům. Ráda předávám znalosti z oblasti psychoterapie a psychologie přátelskou a řekněme "laickou" formou, aby byly všem přístupné a jasné.
V rámci workshopu od Mgr. Ondřeje Knora a Mgr. Karin Hlaváčové se můžete těšit na představení základů terapeutické práce, se kterou se jako budoucí psychologové můžete setkat. Dozvíte se vše o tom, co práce psychoterapeuta obnáší a sami si ji také prakticky zažijete.
Jsem duší psycholožka a koučka a baví mne vše okolo koučování. Mé profesní zkušenosti zahrnují jak individuální práci s lidmi, tak mnohaleté managerské působení.
Zastávám empatický a profesionální přístup, respekt a otevřenou komunikaci. Při práci využívám dle potřeby koučovací, terapeutické a supervizní dovednosti, managerské zkušenosti i znalosti psychologie. Opírám se o principy nenásilné komunikace (NVC) a mindfulness. Mám ráda pestrost, střídám různé aktivity, učím se nové věci, které propojuji. Ráda pracuji s lidmi individuálně i ráda učím a taky ráda o samotě píšu. Jsem členkou rady EMCC Czechia & Slovakia a dlouhodobě usiluji o zvyšování kvality a profesionality koučování.
V rámci workshopu Koučování ve světě psychologů Vám PhDr. Lenka Šilerová, Ph.D. a Bc. Nikol Fojtů představí, o čem koučování skutečně je a že se v jeho odborné formě nejedná o neprofesionální přístup, ale naopak o sadu schopností a dovedností, které psycholog využije téměř ve všech oblastech svého budoucího uplatnění. Navíc se jedná o jednu z nejpraktičtějších forem vzdělávání a získání sebezkušenosti už během samotného studia psychologie.
Jsem studentkou posledního ročníku psychologie na Masarykově univerzitě v Brně. S koučováním jsem se poprvé setkala právě během studia, kdy jsem si v jej v rámci jednoho z volitelných předmětů měla možnost vyzkoušet, jak v roli klienta, tak v roli kouče. Zaujal mě natolik, že jsem se rozhodla absolvovat celý koučovací výcvik. Vnímala jsem to jako jedinečnou příležitost, jak se už při studiu dostat k práci s klienty.
V Praktické psychologii jsem součástí marketingového týmu a působím jako Trainee lektorka koučovacího výcviku.
Svůj volný čas nejraději trávím aktivně, věnuji se především silovému tréninku, ale ráda vyrazím i do přírody. Baví mě cestovat a objevovat nová místa, nejlépe ve spojení s výběrovou kávou.
Studium jednooborové psychologie jsem absolvovala v bakalářském programu na Ostravské univerzitě a v magisterském programu na Univerzitě Palackého v Olomouci. Posledních několik let působím jako školní psycholožka na základní škole a psycholožka v pedagogicko-psychologické poradně. Kromě této práce se dále věnuji přednášení pro sborovny, školní psychology a studenty, a to zejména v souvislosti s tématem sociálních a emočních dovedností. Absolvovala jsem kurz krizové intervence a aktuálně jsem frekventantkou psychoterapeutického výcviku v Gestalt směru.
Co nejdůležitějšího ti psychologie dala?
Jednoznačně lidi – ať už ve smyslu klientů, od kterých se člověk neustále učí, snaží se jim porozumět a jsou pro něj inspirací, tak ve smyslu kamarádů a přátel.
Na tomto hravém a interaktivním workshopu si budete moci na vlastní kůži vyzkoušet aktivity s psychosociálním přesahem, které jsou součástí praxe školních psychologů. Ukážeme si, jak může vypadat práce s terapeutickými kartami, aktivity na rozvoj komunikace či empatie. Řekneme si, k čemu všemu se při práci se skupinou či jednotlivci hodí kreativita a proč jsou hry důležitým terapeutickým nástrojem. Čekají vás konkrétní ukázky, kazuistiky a inspirace, jak se lze učit hrou.